Blog

Laatste trend; millennial pink lettuce

De laatste trend uit New York is roze sla. Millennials pink lettuce noemen ze de radicchio del Veneto. Onlangs heb ik in een trendrapport van Foodinspiration gelezen over de term de Nieuwe Normaaltijd. Het gaat over de keuze die jonge mensen die nu de Millenials of Generation Z op het gebied van voeding maken. Ze

Blog

Laatste trend; millennial pink lettuce

De laatste trend uit New York is roze sla. Millennials pink lettuce noemen ze de radicchio del Veneto. Onlangs heb ik in een trendrapport van Foodinspiration gelezen over de term de Nieuwe Normaaltijd. Het gaat over de keuze die jonge mensen die nu de Millenials of Generation Z op het gebied van voeding maken. Ze

Laatste trend; millennial pink lettuce

De laatste trend uit New York is roze sla. Millennials pink lettuce noemen ze de radicchio del Veneto. Onlangs heb ik in een trendrapport van Foodinspiration gelezen over de term de Nieuwe Normaaltijd. Het gaat over de keuze die jonge mensen die nu de Millenials of Generation Z op het gebied van voeding maken. Ze willen weten waar hun voeding vandaan komt. Hoe het geproduceerd wordt. Ze stellen kritische vragen over de houdbaarheid. Welke hulpstoffen zoals E-nummers worden er gebruikt en waarom. Wat kunnen we met de reststroom van het eten doen. Zij weten precies hoe ze kromme komkommers lekker kunnen maken met goede communicatie en marketing. Ze weten hun doelgroep te vinden. Hun lat ligt hoog, ze willen verrast worden, eten moet instagramble zijn, veel variatie en veel vernieuwing.

Deze jonge consumenten die zelf boodschappen doen willen experimenteren met eten. Alles wordt gedeeld op social media. De sky is de limit, dit vraagt om steeds nieuwe inspiratie op het schap van de supermarkt aan te bieden. Want de tijd om langs de bakker, de slager en de groente specialist te gaan is er niet. Al hoop ik dat ze gauw ontdekken dat je juist hier ook fantastische producten kunt kopen. De specialisten in deze winkels willen graag hun kennis over de producten delen, dat vinden deze jonge gasten heel leuk. Daarbij kunnen de kleine middenstanders snel handelen naar een vraag voor een nieuw product. Dus wil je iets bijzonders dan kijken ze voor je bij de groothandel.

De laatste trend uit New York is radicchio del rosso ofwel roze sla. Deze slasoort is familie van de witlof. Juist in het winterseizoen een topper. Deze sla heeft een licht bittere smaak en heeft een stevig knapperig blad. Je kunt radicchio ook heel goed in warme gerechten gebruiken. Dit is wat ze willen; de look&feel inspireert ze. Denk ook aan paarse spitskool, gele courgette, avocado’s zonder pit, flower sprouts en veel variatie in paddenstoelen. Deze producten zijn  inspirerend om vegetarisch of veganistisch te koken. Groene eiwitten zijn voor de millennials en generatie Z normaal. Door bij de groente specialist bijzondere producten vragen zullen de supermarkten snel volgen.

Ga op zoek naar deze hippe pink lettuce, je kunt er heerlijke klassiekers meemaken. Bijvoorbeeld caesar salade met ansjovisdressing, bagna cauda, risotto met rode wijn en pancetta of kort op de grill verwarmen. Recepten nodig? De Millennials googlen ze gewoon 😉.

En wil je weten wat ze nog meer leuk vinden kijk dan naar de avocadoshow

Fijne feestdagen, Yolanda

 

Auteur

Yolanda van der Jagt

Over de auteur

Yolanda van der Jagt, recept en productontwikkelaar. Mijn bedrijf YOVEGGIEWORLD ontwikkelt groenten recepten en -producten. Het is mijn missie om consumenten makkelijk, meer en lekker groente te laten eten. Samen met toeleveranciers bedenk ik oplossingen hoe we gemakkelijk plant based food thuis op het menu krijgen. Daar heb ik genoeg ideeën over. Benieuwd geworden? Kijk ook op yoveggieworld.nl

Lees meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *