Blog

Eerste mosselautomaat in Yerseke

In België zijn mosselautomaten al langer een bekend fenomeen. Ook in Nederland neemt de populariteit van vers-automaten voor bijv. asperges, aardbeien en ijs sterk toe. Zo ontstond bij mij (Tilly) als directeur van het Nederlands Mosselbureau, het idee voor de eerster Nederlandse Mosselautomaat. Wat met asperges kan, kan ook met mosselen.

Blog

Eerste mosselautomaat in Yerseke

In België zijn mosselautomaten al langer een bekend fenomeen. Ook in Nederland neemt de populariteit van vers-automaten voor bijv. asperges, aardbeien en ijs sterk toe. Zo ontstond bij mij (Tilly) als directeur van het Nederlands Mosselbureau, het idee voor de eerster Nederlandse Mosselautomaat. Wat met asperges kan, kan ook met mosselen.

Eerste mosselautomaat in Yerseke

In België zijn mosselautomaten al langer een bekend fenomeen. Ook in Nederland neemt de populariteit van vers-automaten voor bijv. asperges, aardbeien en ijs sterk toe. Zo ontstond bij mij (Tilly) als directeur van het Nederlands Mosselbureau, het idee  voor de eerster Nederlandse Mosselautomaat. Wat met asperges kan, kan ook met mosselen.

De plaatsing van de allereerste Mosselautomaat in Yerseke, Zeeland is onderdeel van een pilotproject met een EU-subsidie. Als blijkt dat de Mosselautomaat een succes is, zullen er automaten op andere locaties komen, te beginnen in de grote steden.
De bevoorrading van de mosselautomaat wordt verzorgd door Mosselkweker Jos Steketee van mosselbedrijf De Mosselkwekerij in Yerseke, in samenwerking met Christiaan van der Poel, van Viswinkel Online.
De mosselen in de automaat worden gevist op de Oosterschelde. Ze komen rechtstreeks uit het water in het bakje. Verser kan bijna niet.
De automaat heeft een constante temperatuur van 3*C en wordt elke dag gecontroleerd en bijgevuld.

Mosselen zijn een supernatuurrijke, zuivere eiwitbron. Het enige wat er aan te pas komt zijn zon, zee en algen. En de kwaliteit van de mossel is dit jaar ontzettend goed.

Auteur

Tilly Sintnicolaas

Food communicatie professional
Over de auteur

Tilly Sintnicolaas, initiator van Uit de Keuken van 8, gespecialiseerd in communicatie over food met haar eigen marketing-communicatiebureau waar naast vis, schaal- en schelpdieren ook Iers rundvlees, Zeeuwse kroepoek, duurzaamheidskenmerken en keukenapparatuur voorbij komen. ‘Consumenten inspireren en informeren over food is wel het leukste van mijn vak!’
www.bureausintnicolaas.nl

Lees meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *