Vier positieve glimlachen

  Posted on   by   Geen reacties

Een regelmatige culinaire glimlach in deze afgelopen corona-maanden helpt mijn positiviteit. Onvoorstelbaar hoe je de onverwachte creativiteit bij heel veel mensen naar boven ziet komen. Soms is het romantisch, soms grappig en soms gewoon mooi, zoals bij Linda en Rasmus uit Zweden. Onverwacht kwamen zijn ouders van rond de 70 op bezoek om naar hun nieuwe huis te kijken. Maar… Rasmus liet ze niet binnen: ‘ga maar naar het weiland naast ons huis, dan krijg je daar wat lekkers te eten’. Dat werd een heerlijke lunch op een uniek plekje met prachtig uitzicht. Linda en Rasmus hadden er zo’n plezier in, dat ze besloten om andere mensen ook te laten genieten. Het contactloos eenpersoons restaurant in hun weiland was geboren. Een tafel, een stoel en een katrol was alles wat ze nodig hadden. Bij restaurant ‘Bord For’ (tafel voor één) kun je kiezen uit een driegangen ontbijt, lunch of diner. Je eten komt in een mandje per katrol naar je tafel en nadat je heerlijk gegeten hebt, leg je in het mandje het bedrag dat je er voor over hebt. “We willen geen mensen uitsluiten, die niet veel geld hebben”, aldus Rasmus. Inmiddels zijn er reserveringen binnen uit heel Zweden en zelfs uit Japan en… alles is al volgeboekt.

De volgende glimlach kreeg is bij de 2-persoonskassen, de seres séparées, die Mediamatic aan het water van de Dijksgracht in Amsterdam creëerde. Romantiek ten top. Helaas, helaas, maar fantastisch, ook hier is alles al uitverkocht!

In het zuiden van Engeland in Sturminster Newton, Dorset is een oude molen weer zijn echte werk gaan doen en meel gaan maken. Even geen toeristische attractie, maar de molen is gewoon weer aan het echte werk.

En dan tot slot mijn grootste glimlach. Het ontvangen van de Ramadan-box. Nadia Zerouali en Samuel Levi lanceerden naast de Support Your Local Amsterdam box ook de Ramadan-box. Inmiddels kun je die bijna overal in Nederland ontvangen. Een mooie manier om de locals te helpen en jezelf te laten verrassen.


Author: Nelleke van Lindonk

Nelleke van Lindonk (1950), tijdens haar lange carrière in de uitgeverswereld, ontwikkelde zij o.a. Het Blue Band Basis kookboek voor Unilever en produceerde zij een serie Chinese Chef Kookboeken voor Albert Heijn. In haar dagelijks leven verdeelt zij haar tijd tussen het bedenken en realiseren van verschillende culinaire projecten en het creëren van de jaarlijkse PINC Conferentie over de kracht van inspiratie, creativiteit en innovatie. Wat veel mensen met de Franse keuken hebben, heeft zij met de Amerikaanse keuken. Haar meest recente kookboeken, in samenwerking met Clara ten Houte de Lange, gaan over gezond eten in de breedste zin van het woord. Ze is op alle culinaire vlakken thuis: van het editen van kookboeken, het opzetten van een culinaire biologische markt, het organiseren van een food gerelateerd congres tot het ontwikkelen van culinaire concepten voor events.

Comments

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *