Blog

Irritatie over Black Friday

Hoewel ik een positief mens ben, irriteer ik me zo af en toe ook wel eens. Mijn irritatie is gelukkig bijna over, namelijk als Black Friday weer voorbij is.

Blog

Irritatie over Black Friday

Hoewel ik een positief mens ben, irriteer ik me zo af en toe ook wel eens. Mijn irritatie is gelukkig bijna over, namelijk als Black Friday weer voorbij is.

Irritatie over Black Friday

Hebben jullie dat ook, dat je je soms ergert aan iets waar je de hele dag mee geconfronteerd wordt. Bij mij is dat nu het gedoe rond Black Friday: 30 dagen Black Friday, een week Black Friday, en nog veel meer van die onzin. Alleen maar om je nog meer spullen te laten kopen. Black Friday is in Amerika de dag na Thanksgiving en het was één dag Black Friday (ook daar is het helaas nu meer dan een dag) en niet een maand of 14 dagen of wat dan ook. Ik heb zo hier en daar gevraagd, “weet je eigenlijk waar Black Friday voor staat?”. De meest vreemde antwoorden kwamen, dus toch even uitleggen en zo hier mijn irritatie wegschrijven.

geroosterde pompoen meet ZWARTE linzen

Traditioneel is het de start van de uitverkoop. Sinds 2005 is het in Amerika zelfs de drukste winkel-dag met al heel vroeg lange rijen voor de winkels. Het woordje ‘black’ heeft een financiële achtergrond. Doordat er die dag zoveel verkocht werd, kwamen veel bedrijven in de ‘zwarte’, positieve cijfers en verdwenen de rode, negatieve cijfers.

Quinoa met ZWARTE bonen en avocado

En om ook ‘positief’ te eindigen eet ik vandaag een lekkere zwarte bonen burger om even in de echte Black Friday sfeer te zijn. En natuurlijk staan hier nog andere culinaire lekkernijen met ‘zwart’ van onze site, zoals de zwarte knoflook, de ‘zwarte’ trend op culinair gebied, zwarte linzen en een soep met zwarte knoflook.

Auteur

Nelleke van Lindonk

Over de auteur

Nelleke van Lindonk, Haar belangrijkste culinaire woorden zijn: nieuwsgierig, ontdekken, proberen en genieten. In alles wat zij op culinair gebied doet zijn deze woorden van toepassing.
Ook verandering van keuken hoort bij haar. De jarenlange interesse voor en het reizen door Amerika leidde tot het kook/reisboek De Verenigde Smaken van Amerika. Het kookboek Lekker Lang Jong, over hoe belangrijk gezond eten is, schreef zij samen met Clara ten Houte de Lange. En door een bezoek aan Japan, is zij op dit moment gefascineerd door de Japanse keuken. Daarnaast creëert en organiseert zij bijzondere culinaire workshops, evenementen en reizen. Tijdens haar lange carrière in de uitgeverswereld ontwikkelde zij het Blue Band kookboek en produceerde de Chinese Chef kookboeken voor Albert Heijn.

Nelleke van Lindonk – culinaire concepten en kookboek auteur www.vanlindonk.nl

Lees meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *