Viva Las Vegas, culinair spektakel boven de gokkasten

  Posted on   by   Geen reacties

Las Vegas die gokstad midden in de woestijn? Nee daar hoef ik niet heen, dacht ik toen wij een trip naar het Zuidwesten van Amerika aan het plannen waren. Tot ik een interview in het Financieele Dagblad las met de horecatycoon van Amsterdam, Wo Yip, die heel regelmatig naar Las Vegas gaat om inspiratie op te doen voor nieuwe restaurants, dienstverlening, cocktails en meer. Ineens kreeg ik zin in een bezoek aan Las Vegas.

Culinaire metamorfose
Want in Las Vegas, waar alles uit de kast wordt gehaald om bezoekers te trekken, voltrekt zich een culinaire metamorfose. Beroemde chefs worden binnengehaald en krijgen alle ruimte culinaire pareltjes neer te zetten. Maar het zijn niet alleen de grote namen die culinair Las Vegas kenmerken. Eerlijke gerechten en authenticiteit domineren, en dan uit alle delen van de wereld. Met veel ruimte voor vegetarische gerechten.

Service
Niet alleen het eten is bijzonder maar vooral ook de presentatie en de service. Het is immers Las Vegas. De service gaat verder dan het obligate ‘how are you today?’, de manier waarop alle Amerikanen je aanspreken. Een bezoek aan een van die vele uitstekende restaurants voelt als een ‘warm bad’. Hoe simpel kan het zijn? Als het bedienend personeel een korte toelichting geeft bij de menukaart en oprecht zegt bij het doornemen van de voorgerechten “mijn favoriet is de langzaam gegaarde Iberico” of  “ik kan speciaal de coquilles met amandelen aanraden”.

De culinaire metamorfose heeft natuurlijk wel een hoger doel. Het moet Las Vegas aantrekkelijk maken voor een nieuwe stroom jongere bezoekers o.m. de millennials en internationale gasten. En daar gaan ze zeker succesvol in worden. Viva Las Vegas!


Tip
: Bezoek vooral hotel The Cosmopolitan met restaurants als Jaleo, Blue Ribbon en Momofuku.

Kijk hier voor het recept van de venkel-appelsalade met Manchego kaas, geïnspireerd door restaurant Jaleo in Las Vegas


Author: Tilly Sintnicolaas- Food communicatie professional

Mijn specialisme is communicatie over food. Eerst als directeur van het Nederlands Visbureau heel specifiek voor vis, maar met mijn - in 2007 opgerichte - marketingcommunicatiebureau reikt het portfolio verder dan vis. Bij het Bureau van Sintnicolaas komt naast vis, schaal- en schelpdieren ook Iers rundvlees, Zeeuwse kroepoek, duurzaamheidskeurmerken en keukenapparatuur voorbij.
Consumenten inspireren en informeren over food is wel het leukste van ons vak. Op het culinaire platform Uit de Keuken van 8 doen we dat samen met allemaal vakvrouwen. Kennis delen en hopelijk veel mensen blij maken, dat is onze drijfveer.
www.bureausintnicolaas.nl

Comments

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *